fredag 9 mars 2012

:-(

Känner mej en smula egoistisk.. Eller??
Valde idag att inte fara och hälsa på Lille-prutt eftersom J:s mor fortfarande är där.. jag frågade ifall hon kunde tänka sej att komma förbi med Lillan så jag fick träffa henne en stund iaf.. men eftersom hon hade besök och väntade fler besökare så  ville hon inte fara iväg..
Har bestämt mej för att inte fara och hälsa på J så länge hennes morsa är där.. och om det betyder att jag får fara ut o promenera med Lillan varje gång jag ska träffa henne så får det väl bli så.. 
Tycker bara det är märkligt att dom fortfarande är kvar där.. för om jag inte kommer ihåg fel så skulle dom bara vara där typ 1 vecka eller 2 efter förlossningen..
nu är det mars..
Jaja.. kan ju inte göra så mycket.. hon har ju all rätt och låta vem hon vill bo hos henne.. 
Men det känns ju tråkigt att inte kunna spendera tid med sin dotter för att mormor är som hon är..
Förra veckan när jag var där så var det bara jag,J och Lille-Prutt.. vilket var jävligt skönt.. kunde slappna av och inte behöva oroa mej för att det skulle komma nån syrlig kommentar om att jag gör nåt fel med dottern..
Hoppas att människan bara förstår att det är mitt och J:s barn och inte hennes.. och att jag är en grymt bra pappa om jag bara fick chansen att visa det nån gång..
jaja hoppas Lillan snart fyller 1 år så kanske hon kan komma och vara hos mej nån gång.. så att jag inte fixat iordning barnsäng och grejer helt i onödan.. skulle ju vara tråkigt om hon fick komma till mej först när hon börjar högstadiet.. då tror jag barnsängen skulle vara för liten..

Nää nu ska jag sluta vara bitter och gnällig.. det är ju trots allt jag som har fel.. IGEN.. 

Byrån och spjälsängen är iaf rosa nu.. och jättefina blev dom.
känns dock konstigt och sätta ihop sängen när man inte vet om hon kommer att använda den någon gång..  hur stora ska barnen vara innan man skaffar dom en vanlig säng??
Och far ett barn verkligen illa om den är och hälsar på hos sin pappa i så ung ålder?? ("ett barn behöver växa upp i en bekant omgivning").. 

Nä nu blir jag än mer ledsen.. 
Fan vad allt känns hopplöst när man inte har ett skit att säga till om..

 

4 kommentarer:

  1. Syrrans kid hänger då överallt och har gjort från start och det går då ingen nöd på honom. Och dessutom, vadå bekant omgivning? Hade hon fått vara hos dig lite regelbundet skulle ju det isf -bli- en bekant omgivning.

    BS, tycker jag. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo.. tycker jag med.. skulle ju som vara trevligt o "skola" in henne hos mej med.. så att det inte kommer som en chock för henne sen..

      Radera
  2. Nej förbövulen! Jag fattar inte varför du inte kan låna henne nu?! Om J ammar... pumpa och ge flaska?! Vad är problemet? Lea var hemma med sin farmor 8 tim per dag från 3 mån ålder, medan jag och B jobbade heltid båda två.
    Lea är helammad (Det var inte svärmor som ammade. Jag pumpade :) ) i ett år, så det har inte gått någon nöd på henne näringsmässigt. Det gäller att vara flexibel!

    Stå på dig.
    Styrkekram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja.. jag vet ärligt talat inte.. tror att J inte vill släppa hemme ifrån sej.. modersinstinkter kanske..

      Radera